Friday, April 11, 2008

Kesihatan kurang memuaskan...

2-3 hari ni aku kurang sihat.. deman n sakit perut...gastrik... arrgghh... mengelupuq jugak la kena penangan gastrik... punca dia??? aku pun tak pasti... yang aku tau 1-2 hari seblm tu aku ada minum ayaq gas.. doktor dah pesan, aku tak leh minum ayaq tu.. sbb perut aku sensitif dgn gas tu.. tapi ketegaq.. tak mau dengaq... haahaa haa amik habuan...

dalam dok sakit, aku masih sempat on radio dan monitor... semalam (khamis,10 april 2008) aku terdengar pak zul 9W2FLY memanggil rakan2 di pulau yang dapat membantu sorang rakan ham menunjukkan jalan ke padang kota. pada masa itu aku sedang menunaikan panggilan alam. sebaik sahaja selesai.. aku menyahut panggilan pak zul dan membantu rakan tersebut. orangnya ialah Pak Ngah 9W2RT dari Sik kedah. Alhamdulillah... Pak Ngah selamat sampai ke destinasi.

Selepas selesai menunjukkan jalan kepada Pak ngah aku kembali ke Bendera berQSO pulak dgn Pak FLY... Sambil dok bersembang situ terdengaq satu callsign ingin bergabung... 9W2NLM Cikgu Alam memancar dari mobile disekitar Tikam Batu menghala ke arah selatan... Pancaran Cikgu Alam kurang memuaskan dan menurut pak FLY kawasan tu mmg kawasan kurang menguntungkan. Selepas beberapa kali cubaan Cikgu Alam masih gagal memancar dengan baik dan terus QRX... Kemudian beberapa stesen join in.. 9W2HLM, 9W2DHL....

Pemancaran cikgu alam semakin elok bila dia dah sampai ke kawasan kepala batas. Pelbagai topik diperbincangkan. Aku kemudian sign off sbb nak kena makan ubat. haha lepas makan ubat teruih lena...

wokeh sampai disini sahaja...

73,

No comments:

Post a Comment